Cari2 D' MyHeart

Loading

Maafkan Aku...











Ku coret kan kata tak seindah bahasa
Tidak terniat mencemar pusaka ibunda
Cuma kehilangan keajaiban idea
Buat disampai pada yang mengerti
Apa tersirat di dalam hati
Apa tertulis dalam puisi

Indah di mata bukan di hati
Harus kau kenali semahu pasti
Usah kau buat konklusi sendiri
Mulia nya buku dengan perincian isi
Bukan dianalisa muka hadapan
Harap kan cantik tapi busuk memualkan

Tiada ku pinta harap percaya
Mulia insan bukan kerna tutur kata
Kerna hati nan bersih bak awan memutih
Aku percaya kau mengerti
Tiap alasan punya ketersiratan
Demi melindung secebis kemashlahatan

Aku bukan diktator durjana
Memaksa wajib terima tiap lontaran kata-kata
Hanya semata insan biasa lemah adat nya
Maaf kan aku andai pernah mengguris rasa
Pada bicara pada laku yang tak terjaga
Kekhilafan ku kerana aku insan tidak sempurna.

® MyHeart - Mac 5, 2011.

0 setulus hati dari teman-teman..: