Cari2 D' MyHeart

Loading

Biarkan Aku Menangis....







 

Di remang senja
Di hujung anjung sepi
Aku bersandar di dada dinding
Di temani genangan jernih mutiara
Nan setia menanti gugur
Dari kelopak mata
Ada sesuatu menusuk kalbu
Hingga indah remang senja
Tidak lagi mendamaikan jiwa ku

Rindu sarat bertandang
Mematikan kudrat semangat
Gemersik melankolia meluluh batin ku
Membawa memoir
Suka duka bersama mu
Tidak terpadam
Hingga ke akhir waktu

Biarkan aku menangis
Pada rindu yang mengunjungi
Tika aku tersudut di anjung sepi
Terkenang detik detik akhir
Betapa anjung itu
Setia menjadi teman mu
Pilu menyaksi sila mu
Tika semua orang berpergian
Dikau keseorangan...











Biarkan aku menangis
Bukan sedu sedan kosong
Bersama doa buat mu
Mengiringi titis titis jernih
Yang semakin galak membasahi
Pipi dan dada ini
Dengan harapan pergilah rindu
Hanya ini mampu ku perbuat
Sedang harapan bertemu
Pasti tidak akan berlaku
Kerna pergi mu
Buat selamanya...

Bersama mentari kian terbenam
Tangis ini kian reda
Kelegaan melingkar di jiwa
Tak mungkin cinta kasih
Yang bertunjang
Atas darah mengalir
Akan terputus walau sesaat
Bahkan akan abadi selamanya
Meski jasad telah terpisah..

Usah bermuka pada sesama saudara
Hatta musuh durjana
Tiada untung hanya nestapa
Carilah harta bernilai
Bukan harta mengorban diri
Pesan mu itu senantiasa mekar
Dalam sanubari
Terus segar dalam memori

Biarkan aku menangis
Biarkan aku menangis
Demi rindu
Biarkan aku tangisi pemergian mu
Sekali ini...
Aku sungguh rindu...
Abadilah nenda ku tersayang
Di alam sana dengan penuh ketenangan..

® MyHeart - Februari 08, 2011.

0 setulus hati dari teman-teman..: