Cari2 D' MyHeart

Loading

Monolog Seorang Aku..













Kebelakangan ini
Dunia dari perspektif mata
Menyudah konklusi begini
Dunia seolah tidak lagi indah
Semacam ada paksa
Untuk mendepan sejuta duga
Semacam tidak ikhlas
Macam api dalam sekam gitu
Membara lalu membakar
Entah lah sampai bila
Rasa-rasa ini terasa
Mungkin sampai menutup mata??

Cemburu rasanya
Pada anak-anak yang ria tertawa
(terasa tua...oh!)
Andai saja tidak berganjak masa
Aku mahu jadi budak selamanya
Nikmati hidup tanpa susah-sengsara
Buat sehabis suka-suka gila-gila
Tentu bahagia
Tentu sekali gembira!

Hey!! Kau gila ya?
(Sinis gema suara-dari mana?)
Apa lagi kau mahu?
Jadi remaja?
Kekal muda?
Kekal kaya?
Hidup selama?
Kau tahu saudara ku
(mengajuk-bertanya atau perli??)
Itulah idea syaitan laknatullah
Kau kini sedang dipujuk
Sedang dibujuk dirayu
Untuk bersama-sama nya
Di...di..di neraka sana!
(hahaha - ketawa atau menangis?)
Kau suka neraka??
Semua orang suka syurga lah
(sinis)


Kau lupa saudara ku
Yang suka itu
Kawan bersama duka
Yang susah itu
Senang teman nya
Yang muda itu
Si tua sahabat nya
Dan yang harus kau ingat
Yang pasti adalah MATI!

Jangan pernah berhenti
Berbicara la dengan aku
Aku lah jiwa mu yang suci
Aku sinis
Aku rewel
Tidak suka pada suka-suka
Tapi aku sangat sayang kamu
Cinta kamu
Tidak mahu kamu binasa
Oleh terang yang gelap
Kerana kamu adalah aku
Aku adalah kamu
Dan...
Ini monolog kita
Untuk muhasabah.

® MyHeart - Disember 12, 2011. 

0 setulus hati dari teman-teman..: